nav
\"Contestants

Contestants Andrew and Patricia Murray sue Million Dollar Money Drop Photo by: Fox

Couple sue Fox for losing $580,000 jackpot on game show despite answering correctly

\"Contestants

Contestants Andrew and Patricia Murray sue Million Dollar Money Drop Photo by: Fox

The question, what is the most common computer password has three main answers, and according to whom you ask, they're all right.

If you replied A) Password or B) 123456 or even C) I Love You, you would certainly find plenty of backers to say you were correct. But according to TMZ, two former game show contestants are now suing the people behind Million Dollar Money Drop claiming they answered correctly but were cheated out of the $580,000 prize.

A lawsuit filed by Andrew and Patricia Murray and obtained by TMZ was filed after theIrish Americancouple appeared on the game show back in 2011.

In the suit, the Murrays claim they wagered $580,000 after receiving the question: According to the data security firm IMPERVA, what is the most common computer password?

The Murrays claim they guessed B) 123456, based on their personal knowledge of surveys and having read numerous studies on the Internet, but they were told they were dead wrong.

On the show, which aired on FOX, they were told the answer was A) Password and the Murrays lost their cash.

But in the suit, the Murrays claim they were tricked by the show's producers because 'IMPERVA did not conduct its own objective survey of computer users but rather supports its assertion that 123456 is the most common password based on analysis of a hacking incident involving a website known as RockYou.com.'

The hacking incident referenced in the law suit occurred back in 2009.

In the court documents, the Murrays argue, 'If they would have known that the question was pertaining to a random, single incident they would have hedged their bets and played differently.'

The Murrays argue that they were 'tricked' despite the fact they were promised there would be no 'trick questions.' Now, they're suing the show's producers Endemol, FOX, and others for the $580,000 they lost plus punitive damages and other fees.

COMMENTS